Wednesday, September 7, 2011

Alkisah pada suatu malam di pasar malam...


Err baru ce cuba nk ngepost kt cni..(credit to mim sbb brjaya pksa aku)..huhu..alkisahnya gini lahh..ada satu hari tu, seperti kebiasaannya aku ziarah gerai2 kt pasar malam,jenguk2 menu yg berkenan dan berkemampuan(da hidup sendiri sekarang,xleh laa nak ‘mewah’ lagi)..alih2 dua kali round pun xjumpa lagi nak ngap apa..baru abis cuti raya so pegerai pegerai pon byk lagi yg bercuti(kesian lak kt student2 u yg dah habis cuti,perut pun terkena tempias cuti menu)..tiba2 aku terserempak dgn sorang mamat yg mmg aku kenal(nama n kelas kt skolah ja,xkenal lebih2) tersengih2 kat aku n my geng..mulanya tunduk(konon aiyuu ) tp cam xbestlaa bila org sengih kita xsenyum balik..kengkawan gak namapun even TIDAK PERNAH mengalami konversasi dgn encik beliau..akibatnya, mulutnya yg baru kusedar laser tu emit tahap nk cincang hancur orang lain pun ternganga lalu terucaplah bait2 pedas lagi mengharukan(pedas sos cili Life ja bukan cabai Melaka pun)..

“Laa ish hampa ni, tak balik2 lagi? Tak mandi2 lagi?”

“Err emm”,
[aku n d geng terdiam,baru sedar yg kami still berbaju kurung yg sama kat kelas dari pagi2 buta 8am sampai td 9pm..maksudnya belom mandi laa..dush2]

Terus beliau bersama rakannya(yg juga aku kenal fizikalnya) blah meninggalkan kami..out of blue(cewahh nk praktik guna English yg dah berkarat) lidahku lancar membalas :

“Tolong naa, kami dah balik semayang pun tau..siap salin kasut lagi..tp mandi mmg dak lagi laa”

……..jarak antara kami dah menjangkau hampir 50m,ce bayangkan volume suwara memasing……….

Aku gelak ja..biasa tu,gurau..tp aku nk bagitau yg geng aku terasa..depa kata depa malu..betul laa agak embarrassing(awatlaa aku xdak feel)..tgh2 pasar malam mai duk tegur orang camtu..so, moralnya JANGANlaa tegur benda2 cenggini kat orang yang anda belom kenal sepenuhnya sebab anda tak tau kita tak tau apa yg orang tu rasa..

p/s : jujur cakap, aku ni insan hati simen..susah nak makan hati benda remeh2 gini..tp tak semua orang hati simen mcm aku naa..mind ur words everytime!! ~wassalam~ [sok ada kuiz anatomy]


2 comments:

Mufidah said...

alolo..stakat tak mandi japon...xyah la nak malu sgt...mcm kompem je dak laki tu dah mandi..

Mufidah said...
This comment has been removed by the author.